Saturday, May 15, 2010

Sebulan yang berlalu......

 Tima kasih ar pada smua yg sudi jenguk blog aku yg serba kekurangan ni hee..he..bila aku duk termenung kat reban petang2,terfikir jugak kat kepala ni bertapa jauhnye aku ketinggalan ngan penternak2 lain yg dah advance..aku pulak baru nk belajar ternak..tp ada bagusnye jugak kurang2 dpt lah aku timba ilmu dari otai2 yang dah pro ni..skrang ni bru aku tahu susah payah nk bela ayam kampung ni. mula2 ingat nk main suka2 je petang2,skarang dah timbul semangat lain plak....ye ar apa taknya kadang2 dari pg sampai mlm duk cari ayam takkan nk main2 lak..membazir masa je nanti.skarang ni tangkap serius terus.haha..ha.  Ni dah genap sebulan aku berkecimpung dalam bidang ternakan ayam kampung ni,,macam2 dah aku hadapi tapi aku berpegang pada pepatah Alang2 Menyeluk Pekasam Biar Sampai Kepangkal Lengan..
Alhamdullilah...skrang ni ayam aku kalau nk dikira nyawa ada ar dalam 200 ekor..ye ar bru sebulan aku belajar bertatih..dah kira ok ar tu pada aku.tp akhir2 ni ibu2 ayam aku kurang sikit bertelur,napa tah.mungkin silap setting makanan kot atau reban aku yang patut kena buat pengubahsuaian lg..mungkin ar.banyak lg yang aku kena belajar ni,cuma masa yang terlalu singkat aku rasa sekarang ni..ye ar masa aku tuk sama nagan ayam2 aku cuma petang je,hari mggu je lebih sikit..tu kalu tak pi mana2.skarang ni pun dah lama tak balik kg mertua,,tp syukur pada tuhan sb isteri dan anak aku memahami kesibukan ku.heehe..
        gambar yang sempat aku masukan untuk jamu mata,yang lain tak sempat..ada masalah teknikal sikit.

                                                                                                                                                

No comments:

Post a Comment